Sell your property here emel to r.ghazali@ymail.com

Announcement of Phase 2 Project Green@islah at adjacent land next to Phase1, initial project estimates RM600,000.00. Now inviting local and foreign Muslim, individual, NGO or companies to participate. This is a piece of currently passive land to be converted to explosive commercial cum residential located in the vibrant expanding greater Klang Valley, get high return on investment email interest to r.ghazali@ymail.com Vcita

Thursday, August 16, 2012

The Green@islah





Pelan Perniagaan

Perojek pertama hartanah islah yang diumumkan semalam akan dinamakan the green @ islah. Jemputan pra kelayakan yang dibuat semalam bertujuan mempersilakan muslimin dan muslimat yang berhajat dan berminat membantu mengimbangi kadar pemilikan aset islam di Malaysia khususnya untuk menyatakan hasrat penglibatan para sahabat dan sahabiah sekelian.

Pelan perniagaan yang telah disusun untuk projek the green @ islah mempunyai elemen elemen berikut;

1. Sebuah syarikat sendirian berhad akan dibentuk bagi mewakili kesemua peserta yang terlibat dalam bentuk pemilikan saham syarikat ini yang nilai nya adalah setara dengan jumlah pelaburan keseluruhan yang dibuat oleh kesemua para peserta. Syarikat ini akan didaftarkan sebaik sahaja kesemua peserta telah dimukamadkan dan jumlah saham setiap peserta juga telah dikenalpasti dan dibayar, dimana jumlah ini akan didaftarkan sebagai modal berbayar syarikat. Keahlian lembaga pengarah akan diwakili oleh lima pemegang saham terbesar syarikat. 

2. Perjanjian jual beli tanah akan ditandatangani dibawah nama syarikat oleh Pengarah syarikat. Operasi syarikat akan dikendalikan oleh seorang eksekutif yang dilantik dan dibiyaai oleh syarikat serta dikawal selia oleh lembaga pengarah syarikat. Eksekutif ini bertanggungjawab melaksanakan program program syarikat mengikut arahan dan seliaan lembaga pengarah.

3. Program program berikut akan dilaksanakan bagi menjana pendapatan seawal mungkin selepas proses pembelian tanah selesai;

a) Sewaan tanah bagi tujuan yang dibenarkan oleh pehak berkuasa kepada pengusaha yang berminat.
b) Pelan pembangunan projek akan mula dirangka setelah kerja kerja tentukur oleh jurukur bertauliah selesai.
c) Pelan pembangunan tersebut akan mempunyai ciri ciri berikut;
    i) Penukaran status dari pertanian kepada perdagangan dan perumahan
   ii) Pemecahan lot lot perumahan kluster dan perdagangan seperti deraf tata atur dilampirkan
  iii) Penjualan lot lot perumahan kluster kepada pembeli dengan harga siap dengan status perumahan dan
       pelan rumah kluster tersebut yang telah diluluskan oleh pehak berkuasa.
  iv) Pembangunan unit perdagangan tiga tingkat dilot perdagangan yang telah diluluskan bagi tujuan sewaan
       jangka panjang sebagai hasil pendapatan berterusan syarikat.

4. Kesemua kos bagi tujuan sehingga perubahan status tanah dan penyediaan pelan pembangunan serta kos operasi sarikat telah diambil kira dalam penentuan jumlah pelaburan fasa pertama yang di telah dimumkan. Kos-kos selepas itu seperti kos pembangunan unit perdagangan akan dibuat melalui panggilan modal yang akan dibuat dikalangan pemegang saham semasa.

5. Kesemua pendapatan syarikat dari mula beroperasi akan dipecahkan kepada tiga tabung secara samarata iaitu;

a) Tabung operasi
b) Tabung modal, akan didaftar sebagai modal berbayar syarikat setiap tahun
c) Tabung dividen suku tahunan kepada pemegang saham.



Semoga keterangan diatas menambah kefahaman muslimin dan muslimat sekelian. Semua urusan muamalat syarikat akan dijalankan sepenuhnya berlandaskan syariah, malah usaha akan dibuat untuk memastikan ia memenuhi tahap Afdhal dalam operasi nya, Ia juga akan mengamalkan tahap pematuhan dan pemeliharaan alam sekitar yang tinggi dalam opearsinya, emelkan profil ringkas anda berserta nilai hasrat pelaburan  didalam masa tiga bulan kehadapan ke  r.ghazali@ymail.com sebelum 31hb Ogos 2012, wallahualam.

English synopsis

The Business Plan

The first project initiated by hartanah islah is named the green @ islah. The preQ invitation has been issued yesterday design to encourage interested individual investor to declare their interest by submitting short profile and amount of investment can be committed in the next three month. The business plan of the project includes formation of Sendirian Berhad company with the confirmed investor as shareholder of the company. The sale and purchase agreement for the land acquisition will be signed under the newly formed company in which the top five shareholders will be the BoD members.

The businesses that will be conducted through the company will be very specific to the land acquired includes rental of the land to interested parties pending development, the sale of the residential lots after conversion c/w development plan, the development of  the commercial lots to be rented as long term revenue to the company as well as value appreciation realization from holding of the assets. It is intended as a longterm business plan of hartanah islah these commercials holding will be listed through REITS.

We are now sincerely invites muslim brothers and sisters to join hands with us in this noble effort to lift the level of muslim assets ownership globally beginning with Malaysia. Please submit your short profile and value of intended investment can be committed in the next three months for our consideration to r.ghazali@ymail.com . Your interest and support is highly valued, walllahualam.

No comments:

Post a Comment